Navštivte pravou kolumbijskou ZUMBA FITNESS s Dagmar Pasterňákovou (absolutní mistryní ČR ve fitness)

Kdy se při Zumbě hubne

Tepová frekvence je velmi individuální záležitostí, je ovlivněna věkem, váhou, kondicí. Dle rychlosti tepové frekvence se organizmus frekventanta lekce Zumby nachází buď v aerobní, nebo anaerobní zóně.
Anaerobní zóna, není vhodná pro ty, co chodí na Zumbu hubnout. Je to moment, kdy tělo pracuje na svalové hmotě, ale nespaluje tuky. Při této fázi fyzické aktivity si budujete kondičku, posilujete svaly, ale nespalujete tuky. Poznáte ji tak, že sotva popadáte dech, nemůžete pořádně mluvit. Zkušený instruktor se svých frekventantů během hodiny občas na něco přeptá, aby viděl, zda popadají dech, zda jsou schopni mluvit, reagovat, normálně odpovědět. Pokud zjistíte, že Vaše kondice je jinde, než kondice ostatních na lekci (může být jasné předem, že jste vyjímka - díky věku, či nadváze), snižte intenzitu pohybů - např. zmenšete rozpětí kroků, "vysaďte" ruce atd.
Aerobní zóna je ta správná mez fyzické zátěže pro ty, co přišli na Zumbu sundat pár "špeků". Je to moment, který poznáte tak, že při cvičení ještě zvládnete v pohodě mluvit. Pokud trénik, nebo lekce Zumby probíhá v této fázi, je to pro Vaši štíhlou linii naprosto ideální a naopak pro další setrvávání tukových polštářů na Vašem těle je to správná zkáza.
Nekoukejte na instruktora, jeho fyzická kondice je jinde než Vaše. Instruktor má již kondici dávno výrazně vybudovanou díky pravidelnému cvičení a v momentě, kdy vy sotva popadáte dech a jste už dávno v anaerobní zóně si instruktor může zpívat a je bezproblémově v zóně aerobní. Platí zásadní pravidlo - naslouchejte vlastnímu tělu. Jen pro doplnění - anaerobní zóny se bát nemusíte (nicméně kardiaci a obézní - konzultujte toto se svým lékařem), k tomu aby tělo začalo spalovat je třeba jej vybavit aktivní svalovou hmotou a zvýšit kondici. Dělejte jednoduše to, co Vás baví a co je Vám příjemné.

Copyright ©2011 Dagmar Pasterňáková. Kontakt: +420 608 869 001
Realizace: epres