Navštivte pravou kolumbijskou ZUMBA FITNESS s Dagmar Pasterňákovou (absolutní mistryní ČR ve fitness)

Podstata Zumby ze sportovního hlediska

Zumba sama o sobě není žádný konkrétní tanec. Zumba je ve své podstatě "balíček", ve kterém naleznete příjemnou směs jednotlivých skladeb, jež reprezentují různé tance, či mixy tanců. Vtip je v tom, že se pohyby přehánějí. Taneční krok, který dělá tanečník, je v podání osoby cvičící Zumbu o 150% "přehnanější" - je patrné, že to je konkrétní taneční prvek, ale že jeho primárním účelem je zintenzivnit pohyb a svalovou zátěž.

Díky měnícím se prvkům a krokům různých tanců se s novou skladbou aktivně zapojují vždy nové svalové skupiny. Samba a salsa zapracuje na svalových partiích nohou. Při reggaetonu se formují boky, břicho. Orientální tance a specifické pózy rukou upraví obvzláště svalové partie právě rukou a ramen. Speciálně pro merengue vytvořil Beto Perez, stvořitel Zumby různé varianty doplňujících pohybů pro ruce, takže merengue, které při tanci zaměstává jen boky je u Zumby v pravém slova smyslu perfektním tréninkem pro ramena a bicepsy. Flamenco v Zumba verzi zapracuje na stehnech, konktérně tvaruje krekčovský sval na přední straně stehna. Cumbia tvaruje boky, svaly břicha a trupu, díky pohybu ve tvaru osmičky, jíž obkresluje aktivní bok. Pracuje zkrátka vždy celé tělo.

Velkým benefitem Zumby je, že zaměstnává, právě díky "vlnícím se bokům" CORE (hluboký stabilizační systém páteře/HSSP), svalstvo uvnitř těla, kterému je v posledních letech přikládána obrovská důležitost. Na tuto svalovou partii myslí pilates. Klasický aerobik na ní poněkud zapomíná. Díky aktivaci předně těchto, běžným způsobem života zlenivělých svalů uvnítř těla, dochází ke zvýšení "spalování", aneb zvýší se tzv. bazální metabolismus. Jde o to, že v těle je najednou více aktivních svalů, které potřebují ke svému běžnému provozu více energie - a tu si berou buď z přijímané potravy, nebo z tukových zásob. Díky tomu je velmi časté, že lidé, co doposud nic nedělali a najednou začali cvičit Zumbu hlásí deseti kilogramové úbytky váhy.

Udává se, že na jedné hodině spálíte dokonce až 900kcal, což je podobné jako při spinningu. Vysoká spotřeba kalorií vychází právě ze zapojení celého těla, včetně svalů HSSP. Zumba je ideální pro ty, kdo chtějí hubnout, jedná se totiž o intervalový trénink. Během hodiny nepracujeme stále v jednom tempu. Tepová frekvence, potažmo nasazení a intenzita se mění vždy s novou skladbou, což je právě pro hubnutí absolutně ideální stav.

Copyright ©2011 Dagmar Pasterňáková. Kontakt: +420 608 869 001
Realizace: epres